13 lokakuuta 2011

A Blog With Substance

Tällaisen tunnustuksen sain Annastiinalta, kiitos
Tunnustuksen yhteydessä on haaste, jossa täytyy kertoa itsestään kahdeksan asiaa ja tunnus lähetetään kahdeksalle eteenpäin.
Tässä tulis 8 asiaa minusta:

1. Mulla on jonkusortin uusien-tilanteiden-pelko. Pelkään mennä uusiin paikkoihin yksin ja tunnen oloni siellä usein tosi epävarmaksi. Hyvänä esimerkkinä toimii tuo koulu: kun kaks vuotta sitten alotin yliopistossa opiskelun, tarkistin aina sata kertaa että missä luentosalissa luento on ja mihin aikaan. Saavuin luennolle aina 15-30 minuuttia etuajassa varmistamaan, että onhan se nyt siellä missä sen luulen olevan. Jotenki mulla oli hirveä pelko siittä, että menenkin väärään luentosaliin ja sitte on kauhean noloa yhtäkkiä tajuta että on väärällä luennolla ja sitte paineen kanssa pitää etsiä oikea luentosali. Onneks tuo "pelko" on helpottanu tosi paljon kun olen vartavasten tehny asioita, jotka pakottaa minut pois minun mukavuusalueelta. Jos en olis näin rohkea/itsepäinen/lujaluontonen, todennäkösesti istusin kotona neljän seinän sisässä ja vaikkapa kauppaan lähtö ois mulle yks suuri koettelemus. Vaikka rakastan sosiaalisia tilanteita ja ihmisiä, joku niissä aina pelottaa. Tämä on oikeastaan aika jännä juttu, koska esimerkiks luokan edessä esitelmän pitäminen ei jännitä yhtään...

2. Olen ihan älyttömän kiltti ihminen. Olen kova huolehtimaan asioista sekä mielestäni myös aika pyyteetön ja epäitsekäs. Rakastan toisten ilahduttamista! Näistä luonteenpiirteistä hyvinä esimerkkeinä toimii muun muassa seuraavat asiat: kun syyskuussa koulu alkoi niin ja menin pitkästä aikaa käymään ystäväni Sannan tykönä, leivoin hänelle tervetuloa-takaisin-Rovaniemelle-keitä-mulle-kahvia-mansikkakakun (asuttiin eri paikkakunnilla kesän ajan, joten ei nähty paljoa). Lisäksi pesen minun ja Laurin pyykit, siivoilen kotia pitkin päivää ja pidän paikat järjestyksessä. Valmistan ruoat tässä huushollissa ja Laurille aina erikseen esim. keitän riisiä tai teen lohkopottuja ruoan kaveriksi, kun ite syön ruoat karppina. Minun mielestä ihan huippukivaa on se, kun saa tehdä Laurille tai vaikkapa kavereille hienon päivällisen, josta sitten yhdessä voidaan nauttia. Mulle onki jo muutama ihminen sanonu, että taitaa tuo minun mies päästä vähän liian helpolla...

3. Rakastan salmiakkia yli kaiken.

4. Kun olin ihan pieni, tein kaikkea hassua. Kerran ruotsinkielinen serkkuni (hänen sukunimensä on Hjorth) kysyi: "Vad gör du Henni?" Tähän minä tomerana tyttönä tokaisin, että "Emmie oo mikkään Hjorthin Henni ko mie oon Kaartisen Henni!" Ei tainnu olla ruotsinkieli vielä kovin hallussa tuolloin.. Lisäksi kun olin pieni, kerroin että rakastamisen tietää siittä, että tanssii toisen kanssa. Kerran menin naapuriin kummitädin ja -sedän tykö kylään, mutta kun en saanut ulko-ovea auki, huusin muumien poliisipäälliköstä inspiroituneena: "Lain nimessä avatkaa ovi!" Lisäksi eräänä aamuna (minua kuusi vuotta vanhempi) Hanna-siskoni oli lähdössä kouluun ja minä hoitoon. Hanna istui väsyneenä, tukka sekaisin ja yöpaita päällä sohvalla, kun minä osoitin Hannaa ja kysyin äidiltäni: "Kuka tuo on?" Äitini vastasi, että no se on Hanna. Kysyin uudelleen: "Äiti kuka tuo on?" Äitini vastasi: "No sehän on Hanna". Siihen minä: "Päivää."

5. Mulla on jonkuasteinen hajuyliherkkyys. Uskon että se johtuu siittä, että minulla on migreeniä - tietyt hajut saattavat siis laukaista migreenin. Ei ole väliä haiseeko jokin hyvälle tai pahalle, esimerkiksi paha haju voi olla paljon hyvää hajua siedettävämpi, jos hyvä haju uhkaa laukaista migreenin. Sen takia en käytä hajuvesiä enkä viihdy montaa minuuttia pitempään liikkeiden hajuvesiosastoilla. Onneksi Laurin lempparipartavesi (Azzaro Pour Homme) ei aiheuta mulle päänsärkyä ollenkaan. Kaikki ylihajustetut pesuaineet ja kosmetiikkatuotteet on pannassa ja käytän mielelläni hajustamattomia tuotteita. Jotenkin tuntuu, että minun hajuaisti terävöityy aina kun haistan jotain semmosta mikä mahdollisesti laukasee migreenin - se haju alkaa "maistumaan" minun suussa, se haju pyörii koko ajan mielessä ja olo pahenee koko ajan. Oksettaa, puistattaa ja olo on ällö.

6. Jotkut päivät on kuin tehty laiskottelupäiviksi. Silloin vaihdan farkkujen tilalle jalkaan kalsarit, keitän kupin hyvää teetä ja linnoittaudun nojatuoliin. Vedän torkkupeiton korviin ja katson monta tuntia hömppää telkkarista. Parhaita ohjelmia just tuomosina päivinä on kokkaus-, sisustus ja elämäntapaohjelmat. Liviltä ja neloselta tulee ihan huippuja ohjelmia, kuten Morsiandieetti, Isännän ja koiran käytöskoulu Amerikassa, Hyvän mielen remontti, Sikke - ruokaa rakkaudella, Huippukokki lähtee maalle, Hyvästit sotkulle ja niin edelleen.

7.Minun koira osaa laulaa. Jos Lauri soittaa kitaralla tai jos mie soitan jotain pimputusmusiikkia puhelimesta, Iines ulvoo aivan täysillä. Kerran Laurilla soi herätyskello ja kun se ei heti sammuttanu sitä, Iines tuli ulisemaan Laurin korvan juureen. Koira yrittää matkia sointukulkuja ja se välillä osaa matkia musiikkia oikeastaan aika naurettavan hyvin. Aluks me naurettiin tuota sen laulamista ihan hulluna, mutta nyt tilanne on kärjistynty siihen pisteeseen, että koira laulaa välillä myös sillon ku puhelin soi tai telkusta kuuluu joku musiikki. Eli voi olla että kohta pitää oikeasti alkaa karsimaan tuota ulvomista. Tai sitten ei, onhan se niin huvittavaa!


8. Minun ehoton lemppariruoka tällä hetkellä on kotitekoset hampurilaiset. Varsinki itetehty hampurilaiskastike on nannaa! Täydellinen hampurilainen syntyy näin: hampurilaisleiville pirskotellaan vettä ja ne paistetaan uunissa niin, että sisältä ovat meheviä mutta ulkoa hieman rapeita. Pihvit tehdään naudan paistijauhelihasta ja ne paistetaan voissa pannulla. Pihvit maustetaan suolalla ja pippurilla. Hampurilaiseen tulee pihvien ja omatekosen kastikkeen lisäksi kurkkusalaattia, salaatinlehtiä ja tomaattia. Kastiketta pitää sitte olla niin paljon, että se valuu sieltä hampparista ulos ja sotkee sormet ja sitte sitä hampurilaista voi dipata siihen kastikkeeseen joka on valunu lautaselle. Ei vitsi mulla tuli nälkä.

Tunnustus lähtee seuraaville:
takasin Annastiinalle
Emmille
HoO-siskolleni
Miina-siskolleni (joka on vastikään perustanut oman blogin!)
Acatalle
Tiinalle
Toppahapalle
ja Hennalle

4 kommenttia:

HoO kirjoitti...

Kiitos tunnustuksesta! Vaikka nää onki aina aika pahoja keksiä ;)

Henni kirjoitti...

No niin on! Mieki sain miettiä nuita yhen vuorokauden.. :D

Anonyymi kirjoitti...

HEIPPA HENNI!

OLETKO HOROSKOOPISSA RAPU?
TUNNUSTUKSESI OVAT RAVULLE "TYYPILLISIÄ" OMINAISUUKSIA... KIRJOITTELET KIVAAN SÄVYYN;
SINUN KIRJOITUKSISTAKIN ILMENEE, ETTÄ OLET
LÄMMINHENKINEN IHMINEN;)

Henni kirjoitti...

Hei!
Valitettavasti en oo rapu vaan itsepäinen härkä :D