27 toukokuuta 2011

23. toukokuuta

Maanantaiaamuna lähettiin aikasin kohti Monte Smith-kukkulaa. Tarkoituksena oli käyä katsastamassa siellä sijaitseva Antiikin Akropolis. Kartassa vihreällä näkyy meän kävelemä meno-ja paluureitti, sekä oranssilla rastilla on merkitty Sadan palmun aukio (siitä juttua ja kuvia alempana).

Päällä mulla oli mustat shortsit, siskon raidallinen toppi ja päässä huivi. Aamulla pietin tukkaa auki, mutta myöhemmin oli niin tuskasen kuuma että se oli pakko sitoa nutturalle.

Αρχαίο Στάδιο eli Ancient Stadion oli suuri stadioni, jota on käytetty aikoinaan mm. erilaisissa urheilu- ja festivaalitapahtumissa yhdessä amfiteatterin kanssa.

Se oli kyllä ihan törkeän iso paikka ja meidän onneksemme siellä ei montaa ihmistä meän lisäksi ollut.

Αρχαίο Θέατρο eli Ancient Theatre "Odeum" oli heti stadionin vieressä.

Hohhoh, eipä ollu kummonen esitys.

Ναός του Απόλλωνα eli Temple of Apollonas sijaitsi kukkulan laella, amfiteatterin toisella puolella.

Tuo oli kans yks siisteimmistä jutuista mitä näin. Se oli ihan valtava ja meille tuli heti Hercules-leffa mieleen! Herc se on, sai hän suosion. Fanilauma perässänsä on nyt loputon. Mahdoton voittoputki on...

Keskipäivällä oli ihan järkyttävän kuuma, joten me pulahettiin melkein tunniks mereen lillumaan.

Uimisen jälkeen me lähettiin rantaviivaa pitkin käveleen keskustaan päin. Matkalla käveltiin baarikadun ohi ja saaren nokassa sijaitsevan akvaarion kohdalta käännyttiin keskustaan päin.

Keskustan tuntumassa sijaitsee Sadan palmun aukio, jossa minun laskujen mukaan oli 94 palmua (hah, sadan palmun aukio!) tai sitten vaan laskin väärin.

Ku aukio oli kävelty läpi mentiin "bazaari-alueelle", vaikka eipä se mikään oikea bazaari ollukkaan, siellä vaan oli paljon kauppoja turisteille.

Kaupungilla käveltiin muutama tunti ja sen jälkeen mentiin satamaan istuskelemaan. Nuo kolme tuulimyllyä on ilmeisesti myös jonkusortin nähtävyys, mutta eipä ne minusta mitenkään erikoisia ollu. Siis ihan perustuulimyllyjä :D

Illalla lähettiin vielä käymään pienellä lenkillä. Käveltiin vanhaa rantatietä pitkin, joka mutkitteli meren ja kallionseinän välissä.

Kaks sanaa: kameran itselaukasu

Naposteltavana meillä oli mukana pieniä kalakeksejä ja suklaakeksejä. Kala ui meressä!

Rannalla seisoskeltiin vedenrajassa ja nautittiin ku aallot löi jalkoihin.. kunnes tuli vähän isompi aalto ja mie kastuin napaan asti aivan kokonaan. Niin se tais kyllä Miinaki vähän kastua :D

Kivaa!

Paluumatkalla hotellille nähtiin kolme koiraa, jotka oltiin nähty pari kertaa ennenki rannalla leikkimässä.

Käveltiin niiden ohi ja huomattiin, että niillä tais olla kaikilla pannat kaulassa - eivät siis olleet mitään kulkukoiria. Kun koirat huomasivat että me lähestyttiin, yksi niistä tuli mielissään meän tykö häntää heiluttaen. Rauhallisia turreja, jotka vietti iltapäivää jäähdytellen varjossa ja puron vieressä.

Koirat siinä vähän aikaa pällistelivät meitä, kunnes menivät hiekalle ja riehaantuivat painimaan keskenään.

Me jatkettiin matkaa kohti hotellia ja pian huomattiin, että musta koira seurasi meitä ja kipitteli meän ohitse. Pian sen perässä tepsutteli tulemaan myös kaksi muuta koiraa, ja ne menivät kaikki samaa reittiä (ilmeisesti) kohti niiden kotia. Nähtiin ne myös seuraavana päivänä, ne oli ihan huippuhauskoja! :D Leikkivät rannalla ja illantullen menivät kiltisti kotiin. Oisin halunnu tua ne kaikki tänne koti-Suomeen Inkille kavereiks!

Jenni kirjoitti...

Voi vitsit, kyllä matkakuume nousee kun näitä kuvia katselee! Onneksi Maltan matka häämöttää jo... 11 päivän päässä! :)

Henni kirjoitti...

Oih, kuulostaa ihanalta! Pietähän ihan superkivaa! :)