25 kesäkuuta 2011

jussi

Nupun tarina jatkuu: Perjantaiaamuna soitettiin paikalliselle koirahoitajalle/poliisille, joka kertoi että "Nuppu" on tuttu tapaus. Kuulemma koira on ennenkin löytynyt kuleksimasta kun omistaja (keski-ikänen nainen) on lähteny keittoreissuilleen. Ihan hirveää, miten joku voi kohella koiraansa nuin että jättää sen vaan rappukäytävään :( Ilman ruokaa ja vettä! Onneks me kuitenki pietettiin pikku-Nupusta huoli ja käytettiin sitä kävelylläki... Ja jos minä vielä tuon koiran nään yksin jossaki maleksimassa, niin otan kyllä yhteyttä johonki eläinsuojelutoimistoon!
Nyt sitte vähän ilosempiin aiheisiin, nimittäin juhannukseen! Minun juhannus meni vallan mainiosti: perjantaina iltapäivällä olin syömässä kummitädin ja -sedän tykönä, illalla ottamassa vähän keittoa, yöllä Umpitunnelissa ja tänään oon jatkanu ruokailu-/syömislinjalla ja käyny piknikillä.
Eilen illalla pyöräiltiin meiltä Laurin kans sen kaverin tykö, jossa vähän iltaa aloteltiin. Sieltä talsittiin sitten Umppariin ja oli hurjan kivaa! En muistakkaan millon oisin viimeks Umppiksessa käyny, ehkä joskus viime syksynä..?
Umpparista lähettiin sitte pilkun aikoihin kotia ja tänään aamulla heräsin joskus ennen kahtatoista. Aamusta asti mulla on ollu ihan oudosti oikeapuoli alaselästä tosi kipeä. Sattuu varsinki sillon ku yrittää kumartua, muuten kipu on ihan siedettävä. Kotona pyörin pari tuntia kunnes lähin käymään vanhempien tykönä Iineksen kanssa.
Ja sehän reissu tietenki kannatti koska siellä sai grillattua ruokaa! Kanaa, makkaraa, pihvejä, pottusalaattia, salaattia.. Mmm-mmm-mmm! Kotia takasin tullessani olin jo lähössä salille (lue: pohtimassa salille lähtöä), kun puhelin soi; siskon perhe kuttui meät piknikille heän kanssaan. Hmm lähtiskö selkäkivussa ja pikkurapsassa salille vai piknikille syömään makkaraa? Voitte varmaan arvata ;)
Pyöräiltiin piknik-paikalle ja sieltä pois, Google Mapsin mukaan matkaa kertyi yhteensä 10.5 kilometriä.Siskon mies kalasti sillä aikaa kun me syötiin eväitä. Makkaranpaistamisesta pikkugrillissä ei kuitenkaan tullu mitään - sytytysneste oli jääny kotia ja hiilet oli vähissä. Päädyttiin sitten lähtemään siskon tykö ja jatkamaan piknikkiä siellä :D
Uunissa paistettiin makkaraa ja patonkia. Taaemman patongin päällä on voita, makkaraa, ketsuppia, dressinkiä ja sinappikurkkusalaattia. Etummaisessa on valkosipulituorejuustoa, meetvurstia, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Oli kyllä ihan huippu juhannus! Lauri on joskus kertonu mulle parhaimman juhannus(/vappu/pääsiäinen/joulu/jne)vinkin: Älä suunnitele liikaa etukäteen vaan anna asioiden mennä omalla painollaan. Kun ei suunnitele liikaa, suunnitelmat ei petä ja ilta ei mee pilalle. Kaikki järjestyy kun menee positiivisella mielellä eteenpäin :) Tämä toimi taas minun kohalla eilen: Olin kotona laittamassa tukkaan kun sisko tuli käymään ja lähinki sen kyyillä vanhempien tykönä käymään - josta sitten menin kummivanhempien luokse syömään. Sitten tulin takasin kotiin ja silläaikaa Lauri oliki keksiny että mihin me lähetään alotteleen ja sinne sitten mentiin :D Ilman mitään ennakkosuunnittelua!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä vinkki! Ite oon tajunnu vihdoin kans saman :D En ressanu etukäteen juhannusta, ja olin melkee jo sillä mielellä että oon kotona yksin leffoja kattelemassa, kunnes illemmalla sitten tuli soitto että nyt ulos ja baariin- ja hauskaa oli ;)

Henni kirjoitti...

Noniin, ihan mahtavaa! ;) Pessimisti ei pety ja liialla aikatauluttamisella voi pilata muuten hyvän illan! :D