16 toukokuuta 2012

Dieetti: ketoosi

Maanantaina lähti dieetin vimppa viikko käyntiin ja se on ketogeeninen parista eri syystä: 1) haluan nesteet pois kehosta jotta näen, kuinka paljon olen laihtunu ja 2) olen kyllästyny nälkään. Paino mulla ei oo enää pariin viikkoon tippunu normidieetillä eli dieetin viikoilla 1-10 (itseasiassa aamupaino pari päivää sitten vain 100 grammaa vähemmän ku sillonku alotin dieetin, mutta se nyt on sivuseikka). Kalorit ja protskumäärät pysyy samana kuin normidieetilläkin, mutta hiilareita tulee joka päivä alle 30 grammaa ja rasvoja puolestaan taas paljon paljon enemmän kuin normidieetillä.
Ketodieetin ruokavalio näyttää tällä hetkellä tältä:
Aamupala: maitokahvia, 2 kananmunaa, voita paistamiseen ja 100 g raejuustoa
Lounas: 200 g lihaa/kanaa/kalaa, voita paistamiseen, 200 g kasviksia/vihanneksia ja 2 kananmunaa
Iltapala: 100 g maitorahkaa, 100 g lihaa/kanaa/kalaa, voita paistamiseen ja 100 g kasviksia/vihanneksia
Syötäväähän tässä on määrällisesti hieman vähemmän kuin normidieetillä, mutta nälkä onneksi katoaa totaalisesti muutamassa päivässä. Tällä hetkellä painoa siis tippunut "vain" 1.8 kiloa, mutta varmaan viikon päästä näkee suhteellisen realisistesti sen, kuinka paljon sitä on oikeasti tippunu. Dieetin alussa olin aika stressaantunut siittä että aamupaino ei laskenu, mutta sitten tajusin että sillä painon putoamisella ei ole mitään merkitystä: sekä vyötärön, pepun ja rinnanympäryksistä on lähteny dieetin aikana useita senttejä ja vaatekokokin on pienentynyt. Eli mulle sillä painolla ei oo enää mitään merkitystä.

Ei kommentteja: