28 toukokuuta 2011

25.-26. toukokuuta

Keskiviikkona hotellihuoneen luovutus oli kello 11.00, mutta luovutettiin se jo hieman kymmenen jälkeen. Check-outin jälkeen lentokenttäbussia ootellessa kuvattiin hotellin baaria, joka oli aivan upea. Sen jälkeen istuskeltiin uima-altaalla ja höpistiin kaikesta mahollisesta. Summailtiin vähän kaikkea sitä mitä oltiin loman aikana tehty ja että mitkä oli kivoimmat kokemukset. Mieleen nousi seuraavat asiat, mistä erityisesti oltiin nautittu:
- aurinko
- kulttuurinähtävyydet
- meri ja siinä uiminen
- rentoutuminen
- uudet kokemukset
- hauskan pitäminen
- nauru ja ilo
Lisäks tajuttiin että meillä on ollu niinkö maailman paras reissu ikinä!!!
Sitten mieleen tuli asioita, mistä ei Rodoksessa pidetty:
- urpoja skandinaaveja jokapaikassa
- ravintoloiden sisäänheittäjät (#*%$)
- kalliit hinnat
- läkähdyttävän kuumat yöt (minun mielestä)
- koti-ikävä (suunnaton!)
Uima-altaalla istuskeltiin viitisen tuntia ja välillä rallateltiin kaiuttimista soivien vanhojen hittibiisien tahdissa. Ainakin tämän helmen olin jo melkein unohtanut:

Viiden aikaan sitten lähettiin syömään hotellin vieressä olevaan ravintolaan. Mie olin kunnon turisti ja söin kansainvälistä ruokaa :D Mulla niin halutti hampparia enkä ollu syöny semmosta piiiiitkään aikaan! :d
Miina puolestaan oli vähän terveellisemmillä linjoilla ja tilasi kreikkalaista salaattia. Napsin siitä vähän väliä jotain ja tuo fetajuusto oli tosi hyvää (toisinkuin aamiaisbuffetilla tarjottu).
Ruoan jälkeen käveltiin keskustaan ja päätettiin herkutella oikein kunnolla. Leivonnaisputiikista ostettiin mansikkadonitsia ja suklaadonitsia, jossa oli jotain rähmää keskellä. Käyttääkö muut ku torniolaiset tuomosesta sanaa rähmä? Mitä se on, siis jotain täytemössöä..
Noin 11 tunnin odottelun jälkeen bussi tuli hakemaan hotellin edestä kello 20:45 ja sen jälkeen mentiin lentokentälle lähtöselvitykseen sekä turvatarkastukseen. Kentällä jouduttiin odottelemaan n. 1½ tuntia, että päästäisiin koneeseen, sillä kone lähti hieman yli ykstoista. Helsingissä lento oli perillä aamuyöllä kolmen maissa. Sain nukuttua lentokoneessa kaks tuntia ja lentokentällä vielä jatkoyhteyttä odotellessa noin tunnin. Seitsemältä piti lähteä kone Ouluun, mutta se oli 30 minsaa myöhässä.

Oulun kentältä hypättiin heti keskustaan menevään bussiin ja käveltiin bussiasemalle - oltiin 5 minuuttia liian myöhässä siellä, sillä vastaan meitä ajoi linja-auto, joka oli menossa Tornioon. Että tuli vähän ärsyttävä olo ja paha mieli! Meinas suoraan sanottuna jo usko alkaa pettään ja sitä mietti, että pääseeköhän sitä ikinä kottiin.. Ooteltiin sitte seuraavaa linkkua vajaa pari tuntia ja käytiin kaupassa hakemassa syömistä. Kemiin lähti bussi 11.30 ja sieltä jatkoyhteys Tornioon samantien. Tornion keskustasta minun kummitäti haki meät kahen maissa ja toi kottiin. Ette arvaa kuinka helpottunu olo oli päästä kotiin! 11 tuntia odottelua + 17 tuntia matkustamista oli aika tuskaa. Ke-to aikana en ollu nukkunukku nelisen tuntia, joten illalla uni maistui paremmalta kuin koskaan - varsinki ku pääs oman rakkaan kainaloon!♥

Marika kirjoitti...

Uusi lukija ilmoittautuu! Vähän innostuin näin kuumeisena lukemaan blogiasti :) Ja näin pitkälle vielä. Ja kyllä, rähmäpulliahan ne on!

Henni kirjoitti...

Lämpimästi tervetuloa! :) Sitä se mieki, että ei sille mitään muutakaan sanaa ookku rähmäpulla!